בג"ץ קבע: חוק הגיוס יאושר בכנסת תוך ארבעה חודשים

איתי גדסי No Comments on בג"ץ קבע: חוק הגיוס יאושר בכנסת תוך ארבעה חודשים

ארכה לחצאים: בית משפט העליון קיבל חלקית הערב, את בקשת הארכה של הקואליציה באישור 'חוק הגיוס' | בתוך ארבעה חודשים על הכנסת לאשר את החוק | מדובר בחודש אחד בלבד לאחר פתיחת מושב החורף | האם תוכל הקואליצה בפרק זמן קצר לחוקק את החוק, עם התיקונים, כולל הסכמת חברי הקואליציה

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

זריזים מקדימים: שופטי בית משפט עליון, החליט הערב (שלישי) לקבל את בקשת האורכה לאישור חוק הלאום, בצורה חלקית. במקום שישה חודשים, הכנסת תחוייב לחוקק את החוק בתוך ארבעה חודשים, הדבר הפתיע את ראשי המפלגות החרדיות, שהיו בטוחים כי בית המשפט אכן יתחשב בטענות הקואליציה ויסכים לדחייה.

F180313HP59

ככל שפרק זמן העלאת החוק מתקצר, המתח עולה. כולם מבינים שבתחילת 2019 הכנסת ככל הנראה תפוזר, ויתקיימו בחירות. לא בטוח שראה"מ יהיה מעוניין לחוקק חוק שלא יטיב עימו בבחירות, מול ההסתה הציבורית כנגד החרדים ההולכת ומתרבה בעת האחרונה.

בנוסף, הזמן החדש נותן לכנסת פרק זמן של חודש אחד בלבד, לאחר פתיחת מושב החורף, במהלכו הכנסת חייבת לאשר את החוק בהצבעה שנייה ושלישית. מדובר בזמן שיא, במהלכו יכנסו התיקונים הנדרשים למפלגות החרדיות, לאחריו המוקש הגדול יהיה, לשכנע את ליברמן וכחלון, לתמוך בחוק למרות התיקונים.

כזכור שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר, כי החוק יעבור ככתבו וכלשונו ללא שינוי. יש עתיד התנו את תמיכתם בחוק, בכך שלא ישונה בו אפילו אות. הסיכויים להעברת החוק, לא גדולים, אם החוק יעבור ללא התיקונים שביקשו במועצת גדולי התורה, תפרוש אגו"י מייד מהממשלה, מהלך שיוביל לאפקט דומינו שבו דגל וש"ס יפרשו גם הם בעקבות אגודה.

מאידך במפלגות החרדיות, ישנם המעריכים כי החוק יעבור בסופו של תהליך, מכיוון שהחוק כבר קיים והתיקונים הם מעטים. הכל תלוי אם ראה"מ מעוניין בבחירות כבר עכשיו או שמעוניין להשלים את ימי הממשלה.



0 תגובות